divendres, 18 d’abril del 2014

Esquí tranquil a l'Estany de Sant Maurici: recull fotogràfic

Excursió amb esquís a la Punta Est de Bassiero (2.897 m) i a l'Agulla del Portarró (2.675 m)

12, 13 i 14 d'abril del 2014
Marc Lucas, Pau Quesada, Lluís Torcal i Lluís Ferrer

Feia temps que, amb el Pau, intentàvem trobar un cap de setmana per fer una sortida d'esquí de muntanya i fotografia. Combinar aquestes dues disciplines no sempre és fàcil i cal buscar un terme mig entre compromís, ritme, dificultat i condicions de l'activitat. La pràctica de la fotografia, a la muntanya, requereix d'un ritme pausat i contemplatiu.

Dissabte, 12 d'abril del 2014
Finalment hem trobat el cap de setmana, una mica per casualitat. El Marc i el Lluís també vénen, els conec de la sortida amb esquís que vam fer amb el CEC, als Écrins, l'abril del 2012.

Marxem cap a Espot i fem la pujada al Refugi Ernest Mallafré (1.950 m). Deixem el cotxe a l'aparcament del Prat de Pierró (1.680 m) i carreguem els esquís a l'esquena, entre els magnífics arbres del Parc Nacional d'Aigüestortes. No hem pogut contactar amb el guarda i no sabem si el refugi estarà obert o no. De tota manera, ens enduem el menjar i un sac de dormir. Podrem disposar de la part lliure, en qualsevol cas.

Arribats al refugi (1h), ni rastre del guarda. Podrem fer la nostra sense problemes. Trobem un grup que torna de fer el Pic de Ratera. Ens comenten que la neu, a migdia, ja està força estovada.

Diumenge, 13 d'abril del 2014
Fem la Punta oriental de Bassiero (2.897 m) per la Coma de l'Abeller. Les agulles granítiques del Coll de Sant Maurici són un escenari majúscul. Els últims metres, força drets, ens porten fins a la bretxa (2.754 m) des d'on creuem i enfilem fins al cim, remuntant una pala uniforme (4h). Un cop allí, ens trobem dalt d'un mirador de primera, les vistes són magnífiques. La baixada és una delícia, amb bona neu. La Coma de l'Abeller és un lloc preciós. Dificultat: BEA-S2,S3

Dilluns, 14 d'abril del 2014
Ens dirigim a l'Agulla del Portarró (2.675 m). La primera part de la pujada remunta l'antiga pista del Portarró d'Espot, creuant la vall de Subenuix per sota fins al flanqueig que porta al Torrent del Portarró.  Des d'allí, una curta però intensa pujada ens deixa al pla que inicia la pujada al Portarró d'Espot (2.420 m). Dalt del coll podem escollir entre el Pic de Portarró (2.736 m) o l'Agulla del Portarró (2.675 m). Nosaltres triem l'agulla i remuntem la pala final (3h). Dalt del cim, altre cop vistes espectaculars, al Tuc de Colomers (2.933 m), al Monestero (2.877 m) i el Peguera (2.982 m), i a la Pica d'Estats (3.143 m). El descens és una altra delícia, la neu primavera està al seu punt i deixem unes magnífiques traces. Dificultat: BE- S2,S3

Magnífic cap de setmana d'esquí a Sant Maurici. Em quedo, sobretot, amb la fortalesa del Lluís que, als seus 71 anys, continua gaudint de la muntanya i de l'esquí com sempre ha fet.

1. Bona cursa Lluís! i vaja amb el "nano" 71 tacos i com si res, això anima.

1. Això mateix vaig pensar jo. Encara em queden uns 40 anys d'esquí, i això és una bona notícia. Haurem de preguntar-li el secret, Jaume :)