dilluns, 3 de desembre del 2012

La Deessa de les collites III (Etapes de transició)

Diumenge 14 d'octubre del 2012
DIA 6: Trasllat de Muktinath a Jomsom (amb jeep)

Estem cansats després del dia d'avui. Hem sortit de Thorung Phedi (4.540 m) i acabem d'arribar a Muktinath (3.750 m), després de creuar el Thorung La (5.416 m). La nostra intenció és arribar a Jomsom (2.750 m) amb algun vehicle, avui mateix. Són les 2 del migdia quan entrem al poble. No tenim ni idea d'on està l'estació de busos, si és que n'hi ha, o on s'aconsegueixen els jeeps. Durant la baixada hem conegut una noia de Pamplona que també va a Jomsom. Així que buscarem plegats. Els georgians els hem perdut de vista després de dinar. Em penso que ja els hem vist prou, llàstima.

Així que, travessem el poble i busquem. Veiem alguns lodges. De sobte, veig una figura rentant roba a una font i em giro instintivament mentre camino. Alguna cosa familiar hi he vist. Quan es gira, uns ulls com plats s'obren a la cara del Joan Castella. I suposo que a la meva també. Ostiaaaaaaaa!!!! Ens abracem tot seguit rient, astorats. Què hi fots aquí? però què hi foteu aquí vosaltres?... sorpresa majúscula. Amb el Joan havíem anat junts a classe durant l'EGB i d'alguna manera hem mantingut el contacte durant aquests anys. Els dos sabíem que faríem el mateix trekking però, en principi, era quasi impossible que ens trobéssim. La vida sempre té alguna carta amagada sota la màniga que no t'esperaves, i aquesta és una molt bona carta.

Ens posem al dia de què hem fet durant aquestes setmanes. La conclusió és que nosaltres hem anat bastant per feina i hem vist menys coses. Ell, en canvi, ha fet el trekking més tranquil·lament i ha pogut gaudir de l'excursió al Tilicho Lake. Xerrem i xerrem. Intentem quadrar plans per a començar junts el trekking del Santuari de l'Annapurna. Ja ha reservat lodge a Muktinath i passarà la nit aquí. Avui és 14 d'octubre. Quedem per a sortir junts el dia 16, des de Tatopani. Ell ja s'ho muntarà per a arribar perquè vol fer caminant un tros de la baixada del Kali Gandaki. Ens acompanya a buscar la parada d'autobusos o jeep o el que hi hagi, i així ell també s'informarà dels horaris de demà.

A la guixeta que hi ha a la sortida del poble paguem per un jeep que ens porti a Jomsom aquella mateixa tarda. El Joan s'ho repensa i s'afegeix al grup. L'acompanyo al lodge a buscar les seves coses i les carreguem al jeep. Muktinath és la porta a l'antic regne del Mustang. La baixada del riu Kali Gandaki és un espectacle impressionant. Les aigües blaves del riu contrasten amb les terres àrides i desèrtiques de la regió del Mustang. El vent baixa de les muntanyes a través del congost amb una força descomunal.

Fotografia: Pep Portet

Arribem a Jomsom després d'unes dues hores de viatge. Els lodges estan justament a l'altra banda d'on ens deixa el jeep. Travessem el riu i caminem fins al centre on trobem un lodge on ens podem dutxar amb aigua calenta i sopar deliciosament. Durant el viatge amb jeep he notat un malestar general. Al lodge em poso el termòmetre. Estic a 38ºC. Ara entenc moltes coses d'ahir a la tarda i d'avui. Les angines ja són evidents. Busquem els antibiòtics i em prenc la primera dosi. Avui dormirem fantàsticament.

Dilluns 15 d'octubre del 2012
DIA 7: Trasllat de Jomsom a Tatopani (amb jeep)

De bon matí caminem fins a l'estació d'autobusos. Allí tot és molt lent. Primerament, voldríem anar a Marpha a fer una visita i després tirar cap a Tatopani. Però no sabem quan surt l'autobús i sembla que ningú té cap intenció de dir-nos-ho. Veient el panorama, decidim anar a Tatopani directament. Bé, això és el que ens pensem. A mig camí se'ns punxa una de les rodes del davant. Després de canviar-la arribem a Ghasa, on agafem un altre autobús.
Fotografia: Pep Portet

Al cap de 4 hores i 80 km arribem a Tatopani. Busquem lodge i ens instal·lem. S'ha acabat l'etapa de transició. Demà començarem el trekking del Santuari del Camp Base de l'Annapurna. Per fi anirem a veure la impressionant cara sud.

Fotografia: Joan Castella

1. El trekking de Mustang quan el fem?

David.

1. Haurem de buscar un cap de setmana llarg i demanar un préstec hehehe... és car de collons!!

2. Hola Lluís, el teler manual faria les delicies d'algun lletraferit del museu tèxtil! deu n'hi dó el vent, i que punyeteres les angines!!

1. Hola Jaume,
      Feia moltíssim vent, sí senyor. La baixada del Kali Gandaki és realment espectacular. Potser val la pena fer-ne un tros a peu. Segurament, en aquest cas, el millor tram és de Muktinath a Jomsom. Malgrat que força estona camines per la pista i deus empassar-te molta pols. Crec que hi ha trams per on hi ha camí i passes per Kagbeni, un lloc molt bonic. Marpha és un altre indret interessant.

3. 1 mes despres de la ruta de Bonnington, Reinhold Messner feia el Nanga Parbat pel Rupal, 5km de paret. També va morir el seu company i germà Gunther. Un any històric però tràgic

1. Oi tant Alex! La gesta dels Messner és per emmarcar i va ser tota una revolució juntament amb la ruta dels britànics a la sud de l'Annapurna. Llàstima que la cosa va acabar malament per un dels germans. El Nanga sempre ha estat una muntanya especial per als alpinistes de cultura germànica.