diumenge, 29 de maig de 2011

Asics Trail Sant Esteve



27,5 km - 3.052 metres de desnivell










Diumenge 29 de maig de 2011

Inici i final: Sant Esteve de Palautordera
Exigència física: Mitjana-alta
Distància: 27.500 metres

Desnivell acumulat: 3.052 metres
Desnivell positiu: 1.526 metres
Desnivell negatiu: 1.526 metres


La primera cita important de la temporada era aquest diumenge a Sant Esteve de Palautordera. L'Asics Trail de Sant Esteve és una cursa dura, però bonica. A la falda del Montseny s'inicia aquest trail que ens portarà fins a 1.100 metres d'altitud i que comença suau els primers 4 km per, tot seguit afrontar una pujada tècnica i llarga de 7 km, molt vertical.



Diumenge ens llevem molt d'hora i ens plantem a Sant Esteve a 2/4 de 8 del matí. Recollida de pitralls i a les 9h tots a punt. Com que és el primer cop que corro una distància similar a muntanya, he calculat unes 3h 30m per completar el recorregut. També he fet un planning alimentari, per veure com reacciona el cos a les diferents opcions que aniré provant de cara a la Cavalls del Vent. Mitja hora abans de la cursa em prenc un gel antioxidant de magnesi. Al km 6 prendré un gel energètic de llarga duració. Al km 12, un altre gel antioxidant de magnesi. Finalment al km 22 un gel d'energia ràpida, per afrontar els últims km. Veurem què tal.




Començo la cursa a ritme suau, provant com evoluciona la cama, donant-li temps per escalfar-se bé. Els primers quilòmetres són de tobogans. L'Oriol s'escapa des del principi i jo vaig fent més pausadament amb l'Òscar.


Passat el 5 km, el perdo una mica enrera. Al quilòmetre 6 comença la pujada. Al primer avituallament d'aigua em prenc el gel energètic de llarga duració. Vaig avançant corredors, em trobo bé i apreto. Camimem més que correm, corriols estrets i molt verticals. Arribat el km 12 atrapo l'Oriol i acabem junts la pujada, km 13.





Em noto bé de forces. Ara toca una baixada tècnica i molt dreta. Passat el primer km comença un dolor intens a la zona lumbar. He d'afluixar el ritme i l'Oriol s'avança. Passo uns moments dolents, em sembla que no podré continuar, em prenc el gel antioxidant de magnesi aprofitant l'avituallament del km 14. Menjo una mica també, plàtan, taronja i fruits secs. Sembla que tot plegat ajuda i em recupero cap al km 16. La baixada se m'està fent llarga. Sembla que el pitjor ha passat i a poc a poc em vaig trobant millor. Augmento el ritme i vaig baixant més còmodament, el dolor desapareix. Al km 22'5 comença l'última pujada fins al 24, al castell. Atrapo l'Oriol de pujada i fem els últims km junts, ja de baixada. Els últims metres veig un corredor que ens està a punt d'atrapar. Faig un últim esforç i apreto a l'sprint final a meta, 2h 57m 13s, una inesperada 90ena posició. Un temps molt millor del previst, després de gairebé tres setmanes sense entrenar. Aquest any hi ha hagut bon cartell a la cursa, s'ha rebaixat en gairebé 10 minuts el temps de l'any passat, en Just Sociats l'ha guanyada amb un temps de 2h 06m 26s.



Ha estat una bona prova pel plat fort, la Marató de Muntanya de Berga de diumenge vinent. Tinc l'estómac força remogut dels gels però crec que m'han anat bé i la planificació era l'adequada. He patit força baixant, per culpa dels dolors lumbars, però en canvi m'he trobat molt bé a la pujada i no m'he ressentit del popliti. Els altres companys també han fet un molt bon temps. Tots plegats estem satisfets. Acabem la jornada amb un bon dinar, més que merescut.








Temps final: 2:57:13
Posició: 90


Les últimes setmanes no han estat bones, a l'última cursa, la Cursa de Muntanya de Rubí el passat 8 de maig, vaig acabar tocat del popliti de la cama esquerra i no he pogut entrenar des d'aleshores. Passo els dies estirant bé i aplicant gel a la zona. El dijous, quatre dies abans del trail, surto a córrer 12 km i em trobo bé.

1 comentari:

  1. Mola la foto qu estas a punt d' arribar i es veu que t' estas esforçant per guanyar-te. Molt maco.

    Gerard

    ResponElimina