dimecres, 8 de desembre del 2010

Matinal a Andorra, esprement el Pont de la Puríssima

Pic Baix del Cubil (2.704m)

De color vermell la ruta d'ascens per la cara est, de color groc la ruta normal pel descens

FITXA TÈCNICA

Punt de partida: Parquing de l'Estació d'esquí de Grau Roig, Andorra (2.050 m)
Punt més elevat: Pic Baix del Cubil (2.704 m)
Dificultat (Escala UIAA): PD (45º màxim 50º-55º)
Desnivell aproximat: 700 md positiu i 700 md negatiu
Temps estimat: 4h
Material necessari: grampons i 2 piolets

Dimecres 6 de desembre 2010
Àlex Presas i Lluís Ferrer
Arribem a l'estació d'esquí de Grau Roig, una mica tard, amb la intenció de fer el Corredor Nord del Pic dels Pessons (2.865 m). El temps és dolent, plou i està molt emboirat. Tot i així decidim tirar amunt. Només començar ens equivoquem de camí, resseguint una pista d'esquí que no era. Hem perdut una bona estona, ens adonem que ja és massa tard per tornar enrera i agafar el camí correcte. Ha parat de ploure i sembla que millorarà el temps. Traiem el mapa i mirem quin pic tenim davant, és el Pic Baix del Cubil de 2.704 m.

Mentre pujàvem, l'Àlex s'ha fixat en un petit corredor entre dues roques al peu de la cara est. Decidim canviar de plans i acostar-nos a fer una ullada, avui no farem res als Pessons. El petit corredor que dóna pas a la cara est té bona pinta. Ens calcem els grampons i traiem els piolets.

El temps sembla que s'arregla i el sol comença a treure el cap. Tirem amunt. El pendent és constant, uns 45º, tot i que al principi del corredor potser són 50º (no tenim cap ressenya). Al final del primer tram ens trobem amb un petit ressalt de roca que superem sense dificultat.

L'Àlex obre traça des del principi. Després de les pluges dels últims dies i de la pujada de temperatures, la neu està humida, tova i ens enfonsem força, sovint fins més amunt del genoll. Les ràfegues de vent són fortes i la sensació tèrmica arriba ben bé als -7ºC.

Avancem a bon ritme per la cara est fins a arribar al cim sense entrebancs (3h).

El vent és molt fort a dalt. Ens abracem i fem algunes fotos. Estem contents, hem gaudit malgrat que no teníem previst fer aquest pic i que hem hagut d'improvitzar. Primera hivernal de la temporada, ja en teníem ganes. Sobretot, després del mal temps que ha fet aquest pont.

Mengem una mica i bebem, però de seguida decidim marxar. Fa força fred. Flanquejem la cresta per sota i resseguim la carena per baixar per la via normal i arribar-nos al primer telecadira.

Finalment baixem per una pista tancada fins al parquing de l'estació (4h). Ha començat la veda i caldrà veure quines coses bones ens depara l'hivern. Per ganes no serà...

1. Molt bé el blog!! No dubtis que a la pròxima jo tambè hi sortiré a les teves cròniques ;) Fins aviat!!!
    Laura

2. M'ha agradat molt, sisi. Espero que sortis a la seguent Laura. Vaig a mirar rapidament el viatge a Nepal i després a casa ja m'ho miraré amb més calma.Fins aviat!